Forum LOTR na podkarpaciu Strona Główna LOTR na podkarpaciu
Forum Podkarpacia o LotR'ze
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Regulamin III Turnieju Podkarpackiego

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum LOTR na podkarpaciu Strona Główna -> Regulamin
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tedi
Książe
Książe



Dołączył: 27 Maj 2005
Posty: 424
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Sob 16:38, 10 Cze 2006    Temat postu: Regulamin III Turnieju Podkarpackiego

III Podkarpacki Turniej LOTRa

wpisowe : 10 zł

Impreza nie jest imprezą komercyjną. Jest towarzyskim spotkaniem graczy składających się na koszty organizacyjne, ewentualne nagrody itp.


Zgłoszenia zawierające imię i nazwisko gracza oraz rozpiskę jego armii należy wysyłać na adres [link widoczny dla zalogowanych] do 30.06. Zgłoszenie w późniejszym terminie nie gwarantuje miejsca na turnieju.

Wszyscy nadsyłający zgłoszenie otrzymają potwierdzenie w przeciągu trzech dni. Brak potwierdzenia jest równoznaczny z tym, że zgłoszenie nie dotarło i należy je wysłać jeszcze raz.

REGULAMIN


I. Kompozycja armii

1. Gracze wystawiają jedną armię na 500p.
2. W armii musi się znaleźć minimum jeden bohater.
3. Maksymalnie 33% modeli może posiadać broń strzelecką.
4. Nie ma limitu na modele z bronią miotaną.
5. Modele zakazane to: Sauron, Balrog, Tom Bombadil i Goldberry, Gollum ,
6.Postaci z Pierścieniem tracą możliwość jego używania, można je normalnie wystawiać, ale zasada "The Ring" nie działa.
7. Machiny wojenne są dopuszczone do rozgrywek
8. Nie stosujemy zasad do podnoszenia broni i pasażerów
9. Obowiązują zasady i statystyki z Lord of the Rings Strategy Battle Game oraz dodatków "A Shadow in the East" i "Fall of the Necromancer".
10.Obowiązują także opcjonalne jednostki, których statystyki zostały opublikowane w White Dwarfie oraz na stronie Games Workshop.
11.W każdej armii musi byś minimum bohater i 10 figurek. Maksylanie armie mogą mieć liczebność :
- Armie Dobra (poza Elfami i Shire) 55 modeli
- Elfy 45 modeli
- Shire 90 modeli
- Armie Zła (poza Angmarem i Morią i Mordorem) 65
-Moria 80
-Angmar 70
-Mordor 70
12.Proxowanie trzeba zglosic wczesniej sedziemu i musi on wyrazic na to zgode, w innych wypadkach jest zabronione.



II. Rozgrywka

1. Gramy 4 bitwy po 1,5h
2. Stronę stołu losujemy rzutem k6. Gracz, który wyrzuci więcej wybiera stronę na której się wystawia. Drugi gracz decyduję, czy chcę mieć inicjatywę w pierwszej turze walki czy też woli, aby to przeciwnik ruszył się jako pierwszy.
3. Każdy z Uczestników ma obowiązek zapoznania się z Uściśleniami Sędziowskimi Ligi Ogólnopolskiej - są one wiążącą interpretacją zasad.
4. Odległości mierzymy w calach , aczkolwiek - jeżeli obaj gracze się zgodzą - można używać centymetrów.
5. Jeżeli wszystkie modele przeciwnika zginęły lub uciekły cel scenariusza uważa się za zrealizowany!


III. Scenariusze

Scenariusz 1. Kapliczki
Zadanie:Celem gry jest przejęcie dwóch kapliczek (obaj gracze biegną do nich). Uważa się kapliczke za przejętą gdy przez przynajmniej turę model styka się z kapliczką nic nie robiąc.
Rozstawienie:Gracz który wygrał rzut na wybór [d6 wyższy wynik wygrywa] strony stołu rozstawia się pierwszy w pasie 12"\28cm od krawędzi stołu.
Punktacja: Za przejęcie jednej kapliczki gracz otrzymuje 100mp, w sumie za obydwie 200 mp

Scenariusz 2. Zwiad
Zadanie: Gracz musi wprowadzić grupę 3 zwiadowców do strefy rozstawienie przeciwnika, wybierany jest jeden model który jest dowódca oddzialu zwiadowczego za którego jest 100 mp i 2 zwiadowców za których można otrzymać po 50 mp
Rozstawienie: Gracz który wygrał rzut na wybór [d6 wyższy wynik wygrywa] strony stołu rozstawia się pierwszy w pasie 12"\28cm od krawędzi stołu.
Punktacja: dowódca oddzialu zwiadowczego – 100 mp
zwiadowca - 50mp
Zasady specjalne:Zwiadowca: Dowódca oddzialu zwiadowczego:
F2/- S3 D4 A1 W2 C6 M0 W1 F1 F4/- S3 D4 A1 W2 C6 M0 W1 F1


Scenariusz 3. Skarb:
Zadanie: Gracz musi zdobyć skarb - Na stole znajdują się 3 skarby.Na środku główny i po bokach małe. Należy zetknąć model ze skarbem i wynieść z pola bitwy. Za wyniesienie poza plansze skarbu (6"/14cm) otrzymuje się:
główny skarb - 100 mp
mały skarb - 50 mp
Rozstawienie: Gracz który wygrał rzut na wybór [d6 wyższy wynik wygrywa] strony stołu rozstawia się pierwszy w pasie 12"\28cm od krawędzi stołu.
Zasady specjalne: Skarb można odebrać przeciwnikowi zabijając figurkę niosącą ją. Pozostaje ona na tym miejscu do czasu kiedy podniesie ją inna figurka. Podniesienie odbywa się podczas fazy ruchu poprzez dostawienie podstawki modelu do skarbu. Skarbu nie można przekazywać innemu modelowi.
Główny skarb niesie
4 modele z normalną prędkością ( dla najwolniejszego modelu)
3 modele z połową prędkości.
1 model z połową prędkości jeśli jego siła jest równa lub większa niż 6

Mały skarb niesie
2 modele z normalną prędkością
1 model z normalną prędkością jeśli jego siła jest równa lub większa niż 6
niesc skarb moga tylko jednostki piesze
Punktacja: Za wyniesienie poza plansze skarbu (6"/14cm) otrzymuje się:
główny skarb - 100 mp
mały skarb - 50 mp
w sumie za wyniesienie wszystkich skarbów 200 mp


Scenariusz 4: Zabić Generała!

Zadanie: Za zabicie bohatera przeciwnika z najwyższym kosztem, przed bitwą każdy z graczy wskazuje generała – jest to bohater o największej wartości pkt. Przy równej wartości gracz dowodzący armią decyduje, kto jest generałem.
Rozstawienie: Gracz który wygrał rzut na wybór [d6 wyższy wynik wygrywa] strony stołu rozstawia się pierwszy w pasie 12"\28cm od krawędzi stołu.
Punktacja: Za wykonanie zadania +200mp

Scenariusz 5: Death Match
Zadanie: WYBIĆ WSZYSTKICH !!!!!!!!
Rozstawienie: Gracz który wygrał rzut na wybór [d6 wyższy wynik wygrywa] strony stołu rozstawia się pierwszy w pasie 12"\28cm od krawędzi stołu.
Punktacja: za wybicie 50% armii wroga - 100mp
za wybicie 75% armii wroga - 200mp

Scenariusz 6: Ćwiartki
Zadanie: Za zajęcie każdej ćwiartki, czyli posiadanie na niej więcej modeli niż. Jeśli gracze mają równą liczbę jednostek na danej ćwiartce, ćwiartka jest niczyja.
Rozstawienie: Gracz który wygrał rzut na wybór [d6 wyższy wynik wygrywa] strony stołu rozstawia się pierwszy w pasie 12"\28cm od krawędzi stołu.
Punktacja: Gracz otrzymuje 50mp za ćwiartkę. Maksymalnie możemy zdobyć tutaj 200 mp




IV. Punktacja

1.Małe punkty:
-Liczymy punkty za modele zabite, jak i te które uciekły z pola bitwy
-za wypełnienie zadań scenariusza - do 200p.

2.Punkty zwycięstwa (VP):
O miejscu w tabeli decyduje liczba punktów zwycięstwa (VP).Otrzymujemy je za bitwy w następujących ilościach:

0-49 pkt różnicy - obaj gracze po 10VP
50-99 pkt różnicy - zwycięzca 11VP, przegrany 9VP
100-149 pkt różnicy - zwycięzca 12VP, przegrany 8VP
150-199 pkt różnicy - zwycięzca 13VP, przegrany 7VP
200-249 pkt różnicy - zwycięzca 14VP, przegrany 6VP
250-299 pkt różnicy - zwycięzca 15VP, przegrany 5VP
300-349 pkt różnicy - zwycięzca 16VP, przegrany 4VP
350-399 pkt różnicy - zwycięzca 17VP, przegrany 3VP
400-449 pkt różnicy - zwycięzca 18VP, przegrany 2VP
450-499 pkt różnicy - zwycięzca 19VP, przegrany 1VP
500 i więcej różnicy - zwycięzca 20VP, przegrany 0VP

3.Dodatkowo przyznajemy punkty za:

a) Klimat armii
-armia ,,czysta" 10 VP
-sojusz 5 VP

b) Czytelną, bezbłędną i przysłaną na adres [link widoczny dla zalogowanych] do 30.06 rozpiskę w formacie: txt, xls, doc,+1 VP (należy ją posiadać również na turnieju!!!)

c) Wykonanie podstawek 1 VP

d) WYSIWIG (tzn. pełna zgodność zapisów w rozpisce z wyglądem figurek - jeśli Wasz kapitan ma tarczę w rozpisce to musi ją mieć również figurka, która go przedstawia itp.+1VP
Proxowanie (zastępowanie figurek jednego rodzaju innymi) jest zakazane!

e) Konwersje 1 VP ( w zależności od ilości i stopnia złożoności konwersji)
Za konwersje nie są uznawane „przeróbki” służące do spełnienia wymogu WYSIWYG (dorobione włócznie, tarcze itp.)

f) pomalowanie armii

+1 VP armia pomalowana w 50%
+2 VP za pomalowanie 100% modeli (nie kumuluje się z ww)


V. Przepisy porządkowe
1. Punkty karne:
Sędziowie mają prawo ukarać obu graczy jednym punktem karnym za każdą minutę opóźnienia w oddaniu wyników bitwy. Punkt karny jest równoznaczny z odjęciem 1 VP z klasyfikacji końcowej.
Punkty karne mogą zostać również przyznane za brak rozpiski, kostek, miarek, elementów koniecznych do rozegrania scenariuszy, niesportowe zachowanie itp.
2. W skrajnych przypadkach (oszustwo, przekleństwa, nagminne utrudnianie gry przeciwnikom, itp.) gracze mogą zostać zdyskwalifikowani i usunięci z turnieju.
3. Decyzje sędziów są nieodwołalne. Nie przysługuje na nie zażalenie



Worst Play
Każdy gracz może zgłosić swego przeciwnika za wyjątkowo nieprzyjemną grę (np. oszukiwanie, przedłużanie gry, przeklinanie itp.) do ukarania punktem Worst Play. Punkty są przyznawane przez sędziego na wyraźną prośbę gracza. Punkt Karny może być przyznawany przez innych uczestników turnieju np. za głośne przeklinanie albo wyzywanie innych uczestników Osoby przynoszące na turniej środki alkoholowe albo byciem pod ich wpływem mogą być nie dopuszczone do turnieju
Procedura zgłaszania do WP:
W trakcie bitwy należy zgłosić sędziemu zaistniały problem i poinformować o tym fakcie przeciwnika. Jeżeli po zakończeniu bitwy odczucia gracza wzglęm zaistniałej sytuacji nie zmieniły się, skład sędziowski podejmuje decyzję o ukaraniu gracza, bądź odrzuceniu wniosku i przekazuje ją obu stronom. Nie można zgłosić przeciwnika do WP po zakończonej bitwie i podaniu sobie rąk.
1 punkt WP - 10 VP
2 punkty WP - 20 VP
3 punkty WP - dyskwalifikacja


VI.Listy Armii
Za armie klimatyczne uważa się tą, która spełnia kryteria zawarte w zamieszczonych pod tym linkiem listach armii:

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Tedi dnia Pon 21:05, 19 Cze 2006, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mazi3791
Dostarczyciel



Dołączył: 26 Gru 2005
Posty: 239
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Sob 18:52, 10 Cze 2006    Temat postu:

Regulamin ciekawy ale scenariusz nr.3 Skarb mi sie niepodoba bo ewidentnie jest zrobiny pod liczebna armie Very Happy. Zwiad z tym dowodca to chyba dla picu. Kapliczki Ok
Z przyznawaniem VP za podstawki i konwersje sa dziwnie zrobione bo
co to znaczy
"Wykonanie podstawek [b]od[\b] 1 VP" do ilu punktów a konwersje nie podoba mi sie zdanie "(w zależności od ilości i stopnia złożoności konwersji)" np. ktos zrobi duzo prostych konwersji (gdzie do ktorej nie trzeba duzej filozofii) a ktos inny zrobi mniejsza ilosc konwersji ale przy ktorych trzeba sie wiecej napracowac. wiec mysle ze powinienes dac wiecej punków za konwersje. Podstwaki do ile ma byc zrobionych (jedna figurka, 50%,100%) prosze sie okreslic


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ZAKRZEW
Dostarczyciel



Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 239
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 4/5

PostWysłany: Sob 19:38, 10 Cze 2006    Temat postu:

Jakbyś nie zauważył tępaku 200 nie da się podzielić na 3 tak żeby nie było ułamków dlatego trzeba było coś wymyśleć gdyż za każdy scenariusz jest 200 i nie można tego zmieniać. A co do scenariusza 3 to co z tego, masakra np jest zrobiona pod elfy bo tylko mogą stać i strzelać, zabić generała jest niekorzystne dla armii ze słabymi bohaterami itd. Każdy scenariusz jest dla kogoś niekorzystny a dla kogoś innego jest dobry, o to przecież chodzi nie?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mazi3791
Dostarczyciel



Dołączył: 26 Gru 2005
Posty: 239
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Nie 19:54, 11 Cze 2006    Temat postu:

Ale z ciebie .... czy ja cos powiedziałem na temat 200p :/. A z ta masakra to zes pojechałnie samowicie. Tylko elfy maja łuki czy co Question

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tedi
Książe
Książe



Dołączył: 27 Maj 2005
Posty: 424
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Nie 21:57, 11 Cze 2006    Temat postu:

Ejjj spokuj, powiedziałeś
Cytat:
Skarb mi sie niepodoba bo ewidentnie jest zrobiny pod liczebna armie. Zwiad z tym dowodca to chyba dla picu.
można to uzać że nie podoba ci się to że tak podzieliłem ale inaczej się nie dało chyba że było by 2 zwiadowców albo za każdego 66,6 mp Very Happy Very Happy
a scenariusz ze skarbem jest troche inny niż zawsze pozatym tamten skarb też był pod masówki bo przecież łatwiej było się dostać do tych kilku punktów i je sprawdzić więkrzą ilością jednostek a teraz poprostu ominołem ten czas potrzebny na sprawdzenie Very Happy Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ismaril
Wieśniak



Dołączył: 14 Lis 2005
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 22:25, 11 Cze 2006    Temat postu:

1 scenariusz jest niewyważony. Ten kto ma sama piechote z miejsca prezegra z graczem posiadającym kawalerię.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tedi
Książe
Książe



Dołączył: 27 Maj 2005
Posty: 424
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Pon 6:53, 12 Cze 2006    Temat postu:

Eee ten scenariusz różni się od świętego miejsca (dawnego)tylko tym że są 2 a nie 1 kapliczka ale moge jeszcze dodać że np przejmować kapliczki mogą tylko modele piesze

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ZAKRZEW
Dostarczyciel



Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 239
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 4/5

PostWysłany: Pon 10:07, 12 Cze 2006    Temat postu:

Mały to ty chyba jesteś... Ja powiedziałem że dla elfów lepszy ponieważ one mają najsilniejsze łuki a w tym scenariuszu mogą się cofać i nic nie tracą. A te 200 pkt to ci tylko wyjaśniłem dlaczego jest ten dowódca zwiadowców

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mazi3791
Dostarczyciel



Dołączył: 26 Gru 2005
Posty: 239
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Pon 12:05, 12 Cze 2006    Temat postu:

Cieciu ale nie rozumiesz ze np. gobliny albo orki maja wiecej łuków wiec jak sam wiesz przy to elfy musza isc do przodu zeby mnie zasiec 56cm

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mazi3791
Dostarczyciel



Dołączył: 26 Gru 2005
Posty: 239
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Pon 14:04, 12 Cze 2006    Temat postu:

A jeszcze jedno ten limit jednostek jest podobny do regulaminu z mastera we Wrocłąwiu tylko ze tam ten jest na 600p Very Happy Razz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ZAKRZEW
Dostarczyciel



Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 239
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 4/5

PostWysłany: Pon 14:52, 12 Cze 2006    Temat postu:

No i co z tego tępaku a co do zasięgu 56 to przecież będzie on gdzieś w 2 lub 3 turze więc do przodu iść za bardzo nie potrzebują

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Calittus
Nosiciel wody



Dołączył: 12 Mar 2006
Posty: 197
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Pon 15:05, 12 Cze 2006    Temat postu:

obawiam się, że potrzebuja skoro idziesz na wymianę ognia z Maciopem Razz

Wg mnie regulamin jest ok tylko to małe niedociągnięcie z kapliczkami, i co najważniejsze limity są sprawiedliwe.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ZAKRZEW
Dostarczyciel



Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 239
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 4/5

PostWysłany: Pon 15:09, 12 Cze 2006    Temat postu:

No jak potrzebują, z normalnego zasięgu spokojnie wykoszą gobliny które zostaną zmuszone do pójścia do przodu, wiem bo grałem swoją wcześniejszą rozpiską przeciwko elfom.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tedi
Książe
Książe



Dołączył: 27 Maj 2005
Posty: 424
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Pon 16:14, 12 Cze 2006    Temat postu:

Calittus napisał:

Wg mnie regulamin jest ok tylko to małe niedociągnięcie z kapliczkami, i co najważniejsze limity są sprawiedliwe.


niedociągnięcia z kapliczkami czyli?? możesz rozszeżyć co tobie się tam nie podoba?? Very Happy Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Calittus
Nosiciel wody



Dołączył: 12 Mar 2006
Posty: 197
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Nie 23:02, 18 Cze 2006    Temat postu:

Najnowszy Army List uwzględniający dodatek FOTN i wnoszacy poprawki znajduje się pod tym adresem:

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum LOTR na podkarpaciu Strona Główna -> Regulamin Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin