Forum LOTR na podkarpaciu Strona Główna LOTR na podkarpaciu
Forum Podkarpacia o LotR'ze
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Czary i umiejętności
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum LOTR na podkarpaciu Strona Główna -> Gra
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pharamir
Roznosiciel



Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 272
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jarosław

PostWysłany: Pon 22:11, 17 Paź 2005    Temat postu:

Nie zgadzam się z tobą ellesarze,gdyż przy salwie nie ma znaczenia siła strzału.Do salwy potrzebnych jest 6 figurek połączonych ze sobą.Gdy jest np.8 łuczników to rzucasz 8 kośćmi i liczysz wszystkie szóstki.Jeżeli wypadło 3 szóstki to wybierasz sobie cel w który chcesz trafić i on jest automatycznie zabity poźniej wybiera twój przeciwnik cel (nie dalej niż 14cm od pierwszej ofiary),który teżjest uśmiercany.Trzecia szóstka należy do ciebie i ty wybierasz ofiarę(nie dalej niż 14cm od drugiej zabitej jednostki).Jeżeli jest to postać o większej liczbie żyć niż 1 możesz przeznaczyć dla niej 2 strzały.
P.S
Nie wiem czy prawidłowo to opisałem ponieważ wzorowałem się na Dea,a z nimi to nigdy nic nie wiadomo.Jeżeli coś nie zgadza się z tą "moją" zasadą to mnie poinformujcie,bo nie jestem do końca pewny. Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
elessar
Roznosiciel



Dołączył: 01 Cze 2005
Posty: 250
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dębica

PostWysłany: Śro 14:39, 19 Paź 2005    Temat postu:

A nie wykonuje się testu na zranienie??? Jeśli tak to faktycznie gafa... Ale takiej małej można przydzielić tylko jedno trafienie... chyba.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pharamir
Roznosiciel



Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 272
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jarosław

PostWysłany: Śro 16:51, 19 Paź 2005    Temat postu:

Tak było napisane w Dea nie wiem czy tak jest naprawdę.Na zwykłe jednostki wystarczy jedno trafienie,ponieważ mają 1 życie(uruk,elf).Na bohaterów trolli itp. chyba można nawet kilka trafień,ale co do tego pewny nie jestem. Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Legolas13
Król
Król



Dołączył: 23 Maj 2005
Posty: 589
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z Lothlorien(Zagórz)

PostWysłany: Śro 19:11, 19 Paź 2005    Temat postu:

Na figurki wzrostu człowieka, elfa, uruka, goblina, orka, krasnoluda, hobbita, konia, warga przypada 1 strzała z salwy. Na trolle, enty, wiwerny, Sauron, Balrog, Mumaki, orły może już więcej.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pharamir
Roznosiciel



Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 272
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jarosław

PostWysłany: Pią 16:48, 21 Paź 2005    Temat postu:

Czyli na bohatera typu Aragorn można przypisać tylko jedną strzałę?? Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dares
Książe
Książe



Dołączył: 26 Maj 2005
Posty: 676
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Pią 18:19, 21 Paź 2005    Temat postu:

Tak, na np. Aragorna można skierować tylko jedną strzałę.

Grupa sześciu lub więcej modeli ( łuczników może być więcej niż dwunastu i choć mogliby wystrzelić oddzielnie to nie muszą tego robić przyp. Mads) wyposażonych w łuki zgrupowanych razem, na początku Fazy Strzelania (każdy wojownik musi stykać się podstawką z przynajmniej jednym łucznikiem z grupy), mogą zadeklarować, iż będą strzelać salwą. Mogą to zrobić tylko wtedy gdy wszyscy mają ten sam rodzaj łuku (Elficki/Długi łuk, łuk, Krasnoludzki łuk, łuk Orków) i jeżeli wszyscy oni nie ruszali się więcej niż pół ruchu w poprzedzającej Fazie Ruchu, tak jak normalny łucznik aby móc strzelić. WAŻNE: Kusze nie mogą strzelać salwy!

Zasięg łuków strzelających salwą jest podwojony, ale modele które są bliżej niż 18”/42cm nie mogą być ostrzelane, ponieważ są zbyt blisko dla bezpośredniego ostrzału (np. Elficki łuk może trafiać cele pomiędzy 18”/42cm a 48”/112cm).

Strzelająca grupa może wybrać jakikolwiek model przeciwnika znajdujący się w zasięgu i nie musi go widzieć tak długo, jak przynajmniej jeden przyjazny model na polu bitwy widzi cel łuczników.

Wszystkie modele ze strzelającej grupy które są w zasięgu celu rzucają kostką. Każdy z nich trafia tylko i wyłącznie jak wyrzuci szóstkę bez względu na jego trudność trafienia (Shot Value).

Cel może być trafiony tylko raz bez względu na to ile szóstek wyrzuciła grupa, ale wszystkie inne trafione strzały (wyrzucone szóstki) mogą być rozłożone na modele 6”/14cm od celu stosując się do następującej procedury:

Pierwsza strzała trafia zawsze w cel, następnie gracz kontrolujący cel (przeciwnik) wybiera swój model 6”/14cm od celu i w niego trafia kolejna strzała. Następnie gracz kontrolujący grupę strzelającą (ty) wybiera kolejny cel 6”/14cm od pierwotnego celu i w niego trafia trzecia strzała. Obaj gracze dalej kontynuują przyznawanie strzał aż wszystkie modele 6”/14cm od celu zostaną trafione raz.

Jeżeli jakiekolwiek dobre modele znajdują się 6”/14cm od celu łucznicy dobra nie mogą strzelać i muszą wybrać inny cel. Łucznicy zła mogą strzelać normalnie.

Bariery będą się liczyły jako ‘na drodze’ tylko wtedy jeśli znajdują się po między grupą strzelającą a celem oraz jeżeli cel styka się z barierą podstawką. Modele w lesie zawsze korzystają z rzutu ‘na drodze’, ponieważ drzewa i modele w budynkach lub z jakąś inną solidną ochroną nad ich głowami nie mogą być trafione w pełni bezpośrednim ogniem. Przy strzelaniu w modele kawaleryjskie wykonuje się również test czy pocisk trafił w wierzchowca czy jeźdzca (przyp. Mads)

Normalnie modele mogą być trafione tylko raz przez salwę, ale ekstremalnie wielkie stworzenia mogą być trafione przez więcej strzał. Modele na większych podstawkach (podstawkach wielkości 40mm lub większych) mogą być trafione tyle razy, ile mają żywotności (wounds) w profilu. To znaczy że np. modele kawalerii mogą być trafione 2 razy (raz w jeźdzca i raz w konia), kiedy Barlog może być trafiony dziesięć razy!

Tekst jest wzięty ze Śródziemia, nie jestem jego autorem.
Chciałem zauważyć, że są to już poprawione zasady na podstawie najnowszej edycji LOTR'a (chyba, bo widze ze sa male zmiany w zasadach).
A do tego co ty mówiłeś Pharamirze to jest takich kilka spraw:
- pierwszy raz slyszę że trafiony model automatycznie ginie (bądź traci 1 życie jeśli jego współczynnik żywotność jest większy niż 1)
- zaużmy że wyrzuciłem trzy razy 6 podczas salwy. Najpierw trafiasz w tego, którego ty wybrałeś, potem przeciwnik wybiera inną figurkę w promieniu 14cm od pierwszego celu. Następnie strzelający wybiera kolejny cel oddalony o 14cm od PIERWOTNEGO celu, a nie od drugiej figurki która została trafiona.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pharamir
Roznosiciel



Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 272
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jarosław

PostWysłany: Pią 19:06, 21 Paź 2005    Temat postu:

Dares,czyli ten model który dostał "szóstkę" musi być "sprawdzony" czy jest zraniony czy nie??np. podczas elfickiej salwy jedna strzała dosięgnęła orka,nastepnie musimy sprawdzić czy strzała zraniła czy tylko wbiła się w tarczę??Siła łuku elfa 3 a obrona orka 5.Musze wyrzucić 5 żeby go zabić??
Czy tak to wygląda?
Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Maciop
Roznosiciel



Dołączył: 27 Maj 2005
Posty: 268
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Pią 19:23, 21 Paź 2005    Temat postu:

Raczej tak! Very Happy Przynajmniej my z Daresem i z Radziem tak gramy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dares
Książe
Książe



Dołączył: 26 Maj 2005
Posty: 676
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Pią 19:29, 21 Paź 2005    Temat postu:

Z tego co mi wiadomo, to właśnie tak to wygląda.
Wiesz. To się nazywa salwa, a nie "zabójcza salwa" więc zranienie odbywa się tak jak przy zwykłym strzelaniu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pharamir
Roznosiciel



Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 272
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jarosław

PostWysłany: Pią 20:01, 21 Paź 2005    Temat postu:

Spoko.Tylko,że w DEA nic nie było napisane o ranieniu. Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dares
Książe
Książe



Dołączył: 26 Maj 2005
Posty: 676
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Pią 20:26, 21 Paź 2005    Temat postu:

wiesz, w DeA często są niejasności.
Poza tym teraz są nowe zasady w związku z pojawieniem się nowej edycji LOTR'a.
Natomiast gazetki DeA powstały przed pojawieniem się tej edycji.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pharamir
Roznosiciel



Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 272
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jarosław

PostWysłany: Pią 23:48, 21 Paź 2005    Temat postu:

Nom,wiem że Dea ma już przestarzałe zasady.Ale ja już będę miał problem z głowy,bo zamówiłem sobie na urodziny podręcznik do drugiej edycji lotra więc możecie pytać o świeże zasady.Aha już koniec offtopu. Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dares
Książe
Książe



Dołączył: 26 Maj 2005
Posty: 676
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Sob 0:09, 22 Paź 2005    Temat postu:

To wszystkiego najlepszego. Wielu zwycięskich bitew na terenach Śródziemia Smile
I szybkiego udzielania odpowiedzi odnosnie zasad Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
elessar
Roznosiciel



Dołączył: 01 Cze 2005
Posty: 250
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dębica

PostWysłany: Czw 15:17, 17 Lis 2005    Temat postu:

Czy mógłby ktoś podać jeszcze raz zasadę jedynego (gdzieś była swego czasu ale nie chce mi się szukać...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzysiekmazur
Roznosiciel



Dołączył: 02 Paź 2005
Posty: 254
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Czw 17:00, 17 Lis 2005    Temat postu:

Rozumien ,że chodzi Ci o zasadę jedynego pierścienia.
A z tego co wiem to działa ona tak, że zakładasz pierścień i wtedy nikt cię nie widzi poza upiorami. Tyle, że jak masz założony pierścień to nie możesz z nikim walczyć chyba, że zdejmiesz pierścień. Niewidzialna postać może przechodzić przez inne figurki a one mogą przechodzić przez figurkę z założonym pierścieniem. Na początku tury rzucasz kostką (jak masz założony pierścień). Jak wypadnie 1 lub 2 to wtedy strona zła może poruszyć figurką z założonym pierścieniem a jak będzie od 3 do 6 to wtedy strona dobra może poruszyć figurką z pierścieniem.Pierścień można zdjąć tylko przed ruchem. Aby tego dokonać figurka musi zdać test męstwa. Jeżeli figurka, która ma pierścień na palcu a będzie jedyną , która jest na polu bitwy po stronie dobra traktuje się ją jako zabitą. Pierścień może posiadać tylko Frodo, Bilbo lub Isildur. Jeśli na polu bitwy jest i Bilbo i Frodo to pierścień ma młodszy Baggins. To chyba wszystko.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum LOTR na podkarpaciu Strona Główna -> Gra Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
Strona 4 z 9

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin